Mercedes-Benz Vision EQXX: 1000 км на одній зарядці та бортова електроніка на нейромережах третього покоління



Вівторок 04 Січ 2022
Mercedes-Benz Vision EQXX: 100

Mercedes-Benz Vision EQXX: 1000 км на одній зарядці та бортова електроніка на нейромережах третього покоління

Концепт оснастили 8K-дисплеєм та 3D-навігацією Компанія Mercedes-Benz розсекретила концепт Vision EQXX. Чотирьохмісний електромобіль виступає демонстратором технологічних досягнень у різних галузях науки на кшталт аеродинаміки, батарей та композитних матеріалів. Наприклад, на одному заряді Vision EQXX здатний проїхати близько тисячі кілометрів, але при цьому його акумулятор на 30 відсотків легший, ніж у EQS, хоч і має близьку ємність. Ще прототип заряджається від сонця, яке бортова електроніка працює під керівництвом імпульсних нейронних мереж. Перше, що впадає у вічі: Vision EQXX несхожий на жодний із серійних «Мерседесів». Обтічний кузов з хвостом Камма - явне посилання до Concept IAA 2015 року, хоча аеродинамічна опрацювання тут вийшла на принципово інший рівень. Виробником заявлений рекордний коефіцієнт опору повітря - 0,17. Досягнуто його завдяки невеликій площі передка, краплеподібній формі кабіни, звуженої на 50 міліметрів задньої колії, а також пасивній та активній аеродинаміці. Так, у передній бампер вбудовані заслінки та повітроводи, що знижують турбулентність у колісних арках і спрямовують потоки через капот до рухливих жалюзі охолодження. На 20-дюймові ковані магнієві колеса одягнені напівпрозорі ковпаки, за якими проглядається малюнок, що нагадує мідну обмотку статора електромотора. Шини Bridgestone Turanza Eco мають наднизький опір коченню. Ззаду встановлено висувний дифузор. Він дуже легкий і автоматично забирається під кузов при загрозі удару. В основі Vision EQXX лежить нова архітектура Mercedes-Benz Modular Architecture (MMA) для компактних та середньорозмірних електромобілів. Легкий алюмінієвий підрамник у задній частині прототипу відлитий із застосуванням алгоритмів топологічної оптимізації, тобто з порожнечами у ненавантажених місцях. Ущільнювачі роздруковані на 3D-принтері із пластику UBQ Materials, отриманого шляхом переробки відходів. За такою ж технологією виконані бані передніх амортизаторів (до них кріпляться компоненти підвіски), а також елементи шасі цілком серійного EQS. Для кузова в Mercedes-Benz вперше взяли мартенситну сталь марки MS1500, один із найміцніших і найлегших холоднокатаних сплавів у світі. Плоский прокат виготовлений з брухту з використанням електродугової печі, і за його виробництві виділяється на 70 відсотків менше CO₂. Двері концепту виготовлені з гібридного композиту: армовані волокном пластики та алюмінієві вставки-підсилювачі. Силова установка прототипу з напівпровідниками карбіду кремнію розроблена у співпраці з Mercedes-AMG High Performance Powertrains. Її потужність невисока (електромотор на задній осі розвиває 150 кВт, або 204 к.с.), зате ККД складає близько 95 відсотків. Запас ходу в 1000 кілометрів забезпечує 900-вольтова батарея на 100 кіловат-годин із пасивною системою терморегуляції, заснованої на «інноваційному управлінні повітряним потоком та використанні охолоджуючої пластини». При ємності близької до EQS акумулятор на 50 відсотків менший і десь на 30 легше. У дах Vision EQXX вбудовано 117 сонячних осередків. У ясний день вони дадуть додаткові 25 кілометрів пробігу, оскільки заряджатимуть компактну літій-залізо-фосфатну батарею, до якої підключені допоміжні споживачі — від освітлення до кліматичної установки та медіасистеми. Остання є широкоформатним вигнутим 8K-дисплеєм на всю ширину передньої панелі, з роздільною здатністю 7680x660 пікселів і енергоефективним mini-LED підсвічуванням, що складається з трьох тисяч локальних «зон затемнення». Спеціально для Vision EQXX «Мерседес» візуалізував віртуального помічника (тепер ця змінна форма зоряна хмара), а за допомогою фахівців з Sonantic змусив голосового асистента звучати більш природно і місцями емоційно. Під концепцію низького енергоспоживання довелося наздогнати навіть аудіосистему. Тому в кожному сидінні електрокара з'явилося по два широкосмугові з низькочастотним ексайтером, а весь салон поділили на кілька звукових зон. Бортова система Vision EQXX працює на програмно-апаратній платформі Akida фірми BrainChip. Це так званий нейроморфний комп'ютер, на основі якого збудовані імпульсні (спайкові) нейронні мережі. Інформація у таких мережах кодується дискретними імпульсами, а енергія споживається лише за її виникненні. За словами Мерседеса, впровадження нейроморфних обчислень дозволило в 5-10 разів підвищити ефективність визначення фрази Hey Mercedes, що активує голосове управління. Нарешті, для обробки салону німці використовували низку інноваційних матеріалів, розроблених стартапами у всьому світі. Наприклад, тектиль із біорозкладних волокон Biosteel від AMSilk пішов на лямки дверей. Джерело: Mercedes-Benz

Переглядів: 2214

Схожі статті


Подати оголошення
  • Новини
  • Учбові посібники
  • Зворотній зв'язок
  • Партнери
  • Нові оголошення
  • Нові компанії